Ajankohtaista

Tuore yrittäjä: saitko laskun yritysrekisteriltä?

Yrityksille lähetetyt aiheettomat hakemistolaskut ovat etenkin kesäisin yrittäjien mieliharmi. Oma lukunsa ovat uusille, aivan vasta perustetuille toiminimille soitetut myyntipuhelut, jotka kuulostavat yrittäjän korvaan aivan siltä, kuin jokin virallinen taho olisi tarkistamassa hänen viralliseen rekisteriin ilmoittamiaan tietoja.

Yritysrekisterin puhelu etenee tyypillisesti ilman erityistä vuorovaikutusta yrittäjän kanssa, ja puhelun lopussa ilmoitetaan, että tiedot lisätään rekisteriin vuosimaksulla. Tässä vaiheessa yrittäjä on jo pyörryksissä asian kanssa eikä osaa kieltäytyä, vaan ajattelee kyseessä olevan jokin pakollinen yritystoiminnan aloittamiseen liittyvä kulu, ja perehtyvänsä asiaan tarkemmin paremmalla ajalla. Tässä on yrittäjän kompastuskivi: sopimus on jo puhelun päättymisestä lähtien sitova eikä sitä voi perua.

Eikö? Ei. Hakemistosopimukset astuvat pääsääntöisesti aina voimaan jo myyntipuhelusta ja ovat sitovia. Toinen asia on sitten se, onko lasku aiheellinen: sopimuksen täytyy olla syntynyt asianmukaisesti. Epäselvissä tapauksissa laskua ei kuulu maksaa ennen, kuin laskun aiheellisuus on selvitetty. Jos puhelulla ei ole tuotu ilmi kaikkia pakollisia myyntipuheluista säädettyjä asioita tai siinä on sanottu asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, on myös sitä koskevan laskun aiheellisuus vähintäänkin kyseenalainen. Me Yrityssuojapalvelussa olemme olemassa juuri tämän kaltaisten asioiden selvittämistä varten.

Jos siis olet saanut epäilyttäviä hakemistolaskuja, niitä koskevia perintäkirjeitä, epäselviä myyntipuheluita, aivan liikaa myyntipuheluita tai sinulla on mitä tahansa kysyttävää hakemistoasioihin liittyen, ota meihin yhteyttä!

Asiakaspalvelumme puhelin numerossa 040 710 4082 palvelee arkisin klo 10-14. Varmimmin tavoitat meidät sähköpostitse osoitteessa info@yrityssuoja.fi, jolloin vastaamme viestiisi mahdollisimman pian.

Voit myös jättää meille soittopyynnön, niin edustajamme soittaa sinulle haluamanasi ajankohtana.

Yrittäjille jälleen aiheettomia uhkauspuheluita - nyt soittelee Airlink Aland Ab

Asiakkaidemme mukaan Airlink Aland Ab -niminen taho on lähestynyt heitä puhelimitse. Puheluilla on kerrottu, että Markkinointiesto- tai Markkinointisuojaus -tuotetta koskeva lasku olisi maksamatta ja siirtymässä ulosottoon, ellei sitä suoriteta välittömästi.

Olemme tiedottaneet asiakkaitamme aiemmin mm. nimillä Silom MBK Consulting, Citlom, Lugano ja Elämän areena toimineesta huijauslaskuttajasta, jonka laskuissa oli mainittu tuotteeksi niin ikään Markkinointiesto tai Markkinointisuojaus. Myös tämän Airlink Aland Ab:n (y-tunnus 2497412-5) uhkaukset ovat tähän mennessä osoittautuneet täysin perättömiksi: jos joku on kyseisen palvelun joskus tilannutkin, minkäänlaista palvelua ei ole tilaajalle toimitettu, eikä laskuttaja ole riitatilanteissa pystynyt todentamaan ensimmäistäkään tilausta oikeasti tapahtuneen.

Olkaa siis jatkossakin tarkkana uhkaavasävyisten viestien ja laskujen kanssa. Jos ette tunnista alkuperäistä laskua ja saamassanne yhteydenotossa annetaan hyvin lyhyt maksuaika, uhkaillaan ulosotolla, luottotietojen menettämisellä ja kulujen huomattavalla kasvamisella, on kyseessä todennäköisesti harmaan alueen toimija.

Varoitus Palveluturvakeskus-nimisestä laskuttajasta

Palveluturvakeskus -niminen taho on lähettänyt asiakkaillemme perusteettomia laskuja. Kehotammekin asiakkaitamme kiinnittämään huomiota ja noudattamaan erityistä varovaisuutta Palveluturvakeskus -nimisen yrityksen yhteydenottoyrityksiin.

Alihankkijaltamme irtisanottu työntekijä kontaktoi asiakkaitamme kilpailijamme nimissä hyödyntäen meiltä mukaansa anastamaansa asiakasrekisteriä, ja myy nyt asiakkaillemme perusteettomia sopimuksia väittäen, että me emme toimisi sopimuksen mukaisesti. Kuten asiakkaamme ovat varmasti tietoisia, moiset väitteet ovat vailla minkäänlaista totuuspohjaa.

Olethan tarkkana yrityksellesi kohdistettujen laskujen ja puheluiden suhteen, sillä epähuomiossakin maksetusta sopimuksesta voi olla vaikea päästä eroon.

Muistutamme myös, että meidän tarjoamamme palvelut ovat määräaikaisia, eivätkä ne jatku ilman erillistä uutta sopimusta, jota seuraa aina kirjallinen tilausvahvistus.

Mikäli kyseinen yritys Palveluturvakeskus on lähestynyt teiltä kyseenalaisin myyntiargumentein, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 040 710 4082 arkisin klo 10-14 ja osoitteessa info@yrityssuoja.fi.

Lex Perintä Oy:n laskuista

Kuten moni asiakkaamme onkin jo todennut, Lex Perintä Oy on jälleen näin lomakauden alla jatkanut vanhojen, jo aiemmin kiistettyjen aiheettomien hakemistolaskujen perimistä. Jos olette saaneet Lex perinnältä minkä tahansa kirjeen, toimittakaa se meille toimenpiteitä varten. Laskuja ei missään nimessä kuulu maksaa, ennen kuin alkuperäisen laskun suorituksen alaisuus on toteennäytetty. Perintäkulujahan ei kuitenkaan kuulu maksaa siinäkään tapauksessa, vaikka lasku osoittautuisi aiheelliseksi, jos alkuperäistä reklamaatiota ei ole hakemiston toimesta käsitelty.

Palveluturvakeskus, josta aiemmin tiedotimme, on toimenpiteidemme johdosta lopettanut asiakkaidemme häiriköinnin. Muistutamme kuitenkin, että kaikenlaiset kyseenalaiset kampanjat kilpailijoidemme taholta alkavat aina yhtä yllättäen. Luonnollisesti emme edelleenkään ole lopettamassa toimintaamme emmekä muuttamassa ulkomaille, vaikka monenlaista hölynpölyä joidenkin tahojen myyntipuheissa esiintyykin.

Voitte aina tarkistaa meiltä kilpailijoidemme, jäljittelijöidemme sekä hakemistokauppiaiden argumenttien todenperäisyyden, ja voitte luottaa palvelumme toimivuuteen sekä ainutlaatuiseen osaamiseemme myös jatkossa.

Toivotamme asiakkaillemme hauskaa joulua ja menestyksellistä uutta vuotta!

Miksi YSP on perustettu?

YSP on perustettu suomalaisten yrittäjien avuksi ratkaisemaan hakemisto- ja luettelopalveluihin liittyviä ongelmia.

Miksi en voisi irtisanoa hakemisto sopimuksia itse?

Jokaisella yrityksellä on luonnollisesti mahdollisuus irtisanoa omat hakemistosopimuksensa itse. Usein kuitenkin tämänkaltaisen prosessin hoitaminen vaatii yritykseltä huomattavia työtunteja, jotka ovat pois tuottavasta työskentelystä. YSP:n palveluissa on kyse siitä, että edellä mainitut tehtävät annetaan hoidettavaksi taholle, jolla on aiheesta paras mahdollinen asiantuntemus ja tietotaito.

Miten irtisanoa YSP:n kanssa tehty palvelusopimus?

Kaikki YSP:n kanssa tehdyt sopimukset ovat määräaikaisia tai kertaluontoisia palveluita, eivätkä näin ollen edellytä erillistä irtisanomista.